Na driehonderd jaar maakten we een lettertype af. En we verzorgden een postercampagne met een hint van hout.
Molen de Ster was van 1739 to 1980 een houtzagerij. Tegenwoordig is het een evenementenlocatie voor intieme optredens in een unieke ruimte.



In navolging van de bestaande zes letters maakten wij de volledige typografie. In eerste instantie om het woordmerk af te maken, maar later ook voor gebruik in andere communicatiemiddelen.


Fotografie door jkeyphotography
De molen staat voor ambacht. Werken met je handen. De textuur van hout in je vingers gegroefd.
Daarom zijn alle posters gezeefdrukt. Eén voor één. Noeste arbeid. In de vormgeving is altijd ergens een houtstructuur te vinden om het erfgoed eer aan te doen.
De posters zijn de schakel tussen een eeuwenoude houtzagerij en de hippe, wereldse en moderne artiesten die nu daar hun muziek laten horen.


Het was fantastisch om een nieuwe act te boeken en de naam door te geven aan Revolte. Elke keer komen ze weer met geweldig design op de proppen. Het combineert echt perfect het verleden en de toekomst van de molen.
Marloes Stofferis
Programmeur Molen de Ster

